• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 9 (1397-1398)
دوره دوره 8 (1396-1397)
شماره 4 (پیاپی 32)
شماره 3 (پیاپی 31)
شماره 2 (پیاپی 30)
شماره 1 (پیاپی 29)
دوره دوره 7 (1395-1396)
دوره دوره 6 (1394-1395)
دوره دوره 5 (1393-1394)
دوره دوره 4 (1392-1393)
دوره دوره 3 (1391-1392)
دوره دوره 2 (1390-1391)
دوره دوره 1 (1389-1390)
غفوریان, هما, محمد طاهری, مریم. (1397). شناسایی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری الکترونیکی در مدارس هوشمند شهر بهارستان. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 8(4 (پیاپی 32)), 41-70.
هما غفوریان; مریم محمد طاهری. "شناسایی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری الکترونیکی در مدارس هوشمند شهر بهارستان". فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 8, 4 (پیاپی 32), 1397, 41-70.
غفوریان, هما, محمد طاهری, مریم. (1397). 'شناسایی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری الکترونیکی در مدارس هوشمند شهر بهارستان', فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 8(4 (پیاپی 32)), pp. 41-70.
غفوریان, هما, محمد طاهری, مریم. شناسایی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری الکترونیکی در مدارس هوشمند شهر بهارستان. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 1397; 8(4 (پیاپی 32)): 41-70.

شناسایی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری الکترونیکی در مدارس هوشمند شهر بهارستان

مقاله 3، دوره 8، 4 (پیاپی 32)، تابستان 1397، صفحه 41-70  XML اصل مقاله (2.6 MB)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
هما غفوریان email 1؛ مریم محمد طاهری2
1استاد یار گروه مدیریت آموزشی،دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر ، ایران
2دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی
چکیده
در این مطالعه به شناسایی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری الکترونیکی در مدارس هوشمند پرداخته شد. روش پژوهش توصیفی – پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی ناحیه 1 شهرستان بهارستان به تعداد 584 نفر بود. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 232 نفر در نظر گرفته شد و برای نمونه‌گیری از روش تصادفی طبقه‌ای بر اساس جنسیت معلمان استفاده شد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌ای محقق ساخته در مقیاس 5 گزینه‌ای لیکرت می باشد که جهت بررسی پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که با اندازه گیری جهت متغیرهای پرسشنامه مقدارش 851 /0شد. همچنین برای انجام روایی پرسشنامه از روش دلفی توسط خبرگان و اساتید مورد تایید قرار گرفت.برای تحلیل داده‌ها از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. نتایج به دست آمده از پژوهش منجر به شناسایی 12 عامل با عناوین مهارت های مدرسان و عوامل اداری، آموزشی،فنی و تکنولوژیکی ،تجهیزات و امکانات ،مالی واعتباری،انگیزشی ،حمایت مدیران،دریافت استانداردهای آموزشی ،فرهنگی واجتماعی ،حقوقی و اداری، ، مهارت اولیا و دانش‌آموزان و راهبردی گردید که در مجموع این 12 عامل 796 /78درصد واریانس کل عوامل را تبیین نمود.
کلیدواژه‌ها
"یادگیری الکترونیکی"؛ "مدرسه هوشمند"؛ فناوری اطلاعات"
عنوان مقاله [English]
Identification of Effective factors of E- learning in intelligent schools OF Baharestan
نویسندگان [English]
homa ghafourian1؛ Maryam Mohammad Taheri2
1Assistant Professor of Educational management Department, of Educational science & Psychology Faculty, of Islamic Azad University, of Eslamshahr, Iran
2PhD student of educational management
چکیده [English]
This study identifies key factors that affect E-Learning learning in intelligent schools. The applied research method was descriptive-survey. The statistical population of the study, include all primary school teachers in district 1 of Baharestan city consist of 584 people. The sample size consisted of 232 persons based on the Cochran formula; and random sampling method based on teachers’ gender was used. The data gathering instrument was a researcher-made questionnaire according to 5-person Likert scale with a Cronbach confidence coefficient of 0.851. To analysis data, exploratory statistical analysis was used. Also to conduct the validity of the questionnaire the Delphi method was used.
The results of the research identified 12 factors : Instructors and Administrative agent’s Skills, Pedagogical, Technological, Equipment & Facilities, Finance & Credit, Motivational, Managers’ Support, 8-Getting Educational Standards, Social & Cultural, Legal & Official, Skills for Parents and Students, Strategy. In total, these 12 factors account for 78.796% of total variance of factors.
کلیدواژه‌ها [English]
"e-Learning", "Intelligence school, "information technology"
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 58
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 53
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.