• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 9 (1397-1398)
شماره 4 (پیاپی 36)
شماره 3 (پیاپی 35)
شماره 2 (پیاپی 34)
شماره 1 (پیاپی 33)
دوره دوره 8 (1396-1397)
دوره دوره 7 (1395-1396)
دوره دوره 6 (1394-1395)
دوره دوره 5 (1393-1394)
دوره دوره 4 (1392-1393)
دوره دوره 3 (1391-1392)
دوره دوره 2 (1390-1391)
دوره دوره 1 (1389-1390)
اسماعیلی شاد, بهرنگ. (1398). رابطه ذهنیت فلسفی و خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان با نقش میانجی بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 9(4 (پیاپی 36)), 121-139.
بهرنگ اسماعیلی شاد. "رابطه ذهنیت فلسفی و خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان با نقش میانجی بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات". فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 9, 4 (پیاپی 36), 1398, 121-139.
اسماعیلی شاد, بهرنگ. (1398). 'رابطه ذهنیت فلسفی و خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان با نقش میانجی بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات', فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 9(4 (پیاپی 36)), pp. 121-139.
اسماعیلی شاد, بهرنگ. رابطه ذهنیت فلسفی و خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان با نقش میانجی بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 1398; 9(4 (پیاپی 36)): 121-139.

رابطه ذهنیت فلسفی و خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان با نقش میانجی بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات

مقاله 7، دوره 9، 4 (پیاپی 36)، تابستان 1398، صفحه 121-139  XML اصل مقاله (267.1 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسنده
بهرنگ اسماعیلی شاد
استادیار گروه علوم تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران
چکیده
هدف پژوهش، تبیین رابطه بین ذهنیت فلسفی و خود تنظیمی یادگیری با نقش میانجی بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات می­باشد. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر بهشهر در سال تحصیلی 97–1396 بود که برابر 616 نفر می‌باشد. 217 نفر بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه و به شیوه نمونه‌گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها شامل پرسش‌نامه فن‌آوری اطلاعات شفیع‌پور مطلق (1395) با 15 گویه، پرسش‌نامه خودراهبری یادگیری فیشر و همکاران (2001) با 40 گویه و پرسش‌نامه ذهنیت فلسفی  بر اساس مدل فیلیپ اسمیت (42 گویه) می‌باشد. روایی صوری و محتوایی آنها مورد تایید اساتید قرار گرفت و پایایی به کمک روش ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب مقادیر 85/0 و 87/0 و84/0 به‌دست آمد. داده به کمک نرم‌افزار لیزرل 8 تحلیل گردید. نتایج نشان داد بین ذهنیت فلسفی با خود تنظیمی یادگیری با آزمون نقش میانجی بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات رابطه وجود دارد.
کلیدواژه‌ها
ذهنیت فلسفی؛ خودتنظیمی یادگیری؛ فن‌آوری اطلاعات
عنوان مقاله [English]
The Relationship between Philosophical Mind and Students' Self-Regulated Learning with Intermediate Role of Information Technology
نویسندگان [English]
behrang Esmaeeli Shad
Department of Educational sciences, Bojnourd branch, Islamic Azad University, Bojnourd, Iran
چکیده [English]
The purpose of this research is to investigate  the relationship between philosophical mindedness and self-regulated learning by mediating role of information technology. The research is applied in terms of purpose, and the method is descriptive correlation. The statistical population consisted of 616 people from 6th grade elementary school students in Behshahr city in the academic year of 2017-18. 217 people were selected according to Cochran formula as sample and by stratified random sampling method. The data gathering tool was Shafi Pour-Motlagh's Information Technology Questionnaire (2016) with 15 items, Fisher et al.'S self-regulated questionnaire (2001) with 40 items, and the philosophical mind questionnaire based on Smith's model (42 items). Their face and content validity were confirmed by the professors and reliability was 0.85, 0.87, and 0.84, by Cronbach's alpha. The data was analyzed with Liserl 8 software. The results showed there is a relationship between the philosophical mind with self-regulated learning and the mediating role of information technology
 
کلیدواژه‌ها [English]
philosophical mind, self-regulated, Information Technology
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 17
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 27
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.