نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
2 دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، گروه مدیریت، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
3 کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی،دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی،دانشگاه اصفهان،اصفهان،ایران
4 دانشجوی دکترای تخصصی، گروه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ایران
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
The purpose of this study was to investigate the relationship between media literacy management with educational excitement and cognitive creativity of students of Shiraz University in cyber environments.The research method was applied in terms of purpose and nature and the data was descriptive correlational. The statistical population consisted of all students of Shiraz University (N = 19300).Samples were selected using random cluster sampling and Cochran formula.Data were collected using three standard questionnaires of Abedi Creativity, Philosophical Literacy, et al. And educational excitement of Pekaran et al.Data were analyzed using descriptive statistics,Pearson correlation coefficient and multiple standard regression.The results of the research indicate that the relationship between media literacy management with cognitive creativity and all its components is positive and significant, however,the findings indicate that between media literacy management and academic excitement; and between academic excitement And there is an inverse (meaningful) negative relationship between cognitive creativity and all its components.
کلیدواژهها [English]