راهنمای نویسندگان

از استادان، صاحبنظران و دانشجویانی که برای این فصلنامه مقاله ارسال می‌کنند؛ تقاضا می­ شود به موارد زیر توجه فرمایند:

مقاله، حاصل یک کار پژوهشی بوده و در موضوعات مرتبط با کاربرد فن­ آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی باشد.

متن کامل مقاله قبلاً در هیچ همایش و مجله­ ای منتشر نشده و همچنین برای چاپ نیز ارسال نگردیده باشد.

دقت فرمایید مقاله حتماً بانرم‌افزارWord 2003 تایپ شده و از طریق وب سایت مجله به نشانی http://ictedu.iausari.ac.ir ارسال شود.

دقت فرمایید کلیه رفرنس نویسی داخل مقاله باید به زبان انگلیسی باشد که فرمت نوشتاری آن را می توانید اینجا ببینید.

مقاله های  ارسال باید حاوی 3 فایل باشند

1-مشخصات نویسنده 

2-فایل اصلی مقاله 

3-فایل چکیده انگلیسی ( نام، نام خانوادگی،مرتبه علمی، شماره تماس و ایمیل) دقیقا براساس مشخصات فارسی

تعداد صفحات مقاله باید بین 15 الی 18صفحه باشد.

مهم : فرمت اصلی مقاله باید از فایلی که از اینجا دانلود می شود تنظیم گردد همچنین فایل چکیده انگلیسی هم باید با این فرمت ارسال گردد.

متن مقاله روان، رسا، به دور از ابهام و پیچیدگی و مطابق با الگوهای متداول زبان فارسی باشد.

ترتیب تنظیم مقالات به ترتیب زیر باشد:

  • برگه مشخصات نویسند­گان (نام، نام خانوادگی، مرتبه علمی، شماره تماس و ایمیل)
  • عنوان (حداکثر 15 کلمه)
  • چکیده فارسی
  •  مقدمه (موضوع، مبانی نظری و پیشینه‌ی تحقیق، اهداف یا فرضیه های تحقیق)
  • روش (نوع پژوهش، جامعه آماری، نمونه، ابزار و روش‌های آماری)
  • یافته­ ها
  • بحث و نتیجه‌گیری
  • سپاسگزاری (اختیاری است)
  • منابع

اسامی و اصطلاحات خارجی شامل اسامی افراد، علایم اختصاری و واژه­ های اختصاصی در متن به فارسی نوشته شوند و در زیرنویس همان صفحه به زبان اصلی آورده شوند.

نحوه نگارش منابع بر اساس فرمت APA صورت گیرد.

شایان ذکر است که:

  •  نویسندگان، مسؤول صحت و اصالت مقاله و دیدگاه­ های ارایه شده در آن هستند و مطالب چاپ شده الزاماً بیانگر نظرات فصلنامه نمی‌باشد.
  • هیأت تحریریه حق قبول یا رد و ویرایش مقالات را دارد.
  • ارسال سه باره‌ی مقاله‌ برای نویسنده جهت اصلاحات و عدم انجام آن به طور کامل، موجب رد مقاله خواهد شد.
  • نویسندگان می توانند از مقالات چاپ شده شماره های قبلی به عنوان الگوی ساختاری و نوشتاری استفاده نمایند.

 

برای ثبت و ارسال مقاله خود، مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید:

  1. بعد از ورود به سایت، در اولین قدم عضو شوید. توجه فرمایید که مشخصاتی که در این قسمت وارد می‎نمایید به عنوان مشخصات نویسنده مقاله ذخیره می‎گردد.
  2. حتما دقت گردد در "فایل اصل مقاله"، به هیچ عنوان مشخصات نویسندگان تایپ نگردد.
  3. با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود، وارد سایت شده و نقش نویسنده را انتخاب کنید. سپس، روی ارسال مقاله جدید کلیک کنید.
  4. نوع مقاله خود را از لیست انتخاب کنید و به صفحه بعد بروید.
  5. در این قسمت، عنوان مقاله را هم فارسی و هم انگلیسی وارد نمایید. وارد کردن عنوان کوتاه اختیاری است.
  6. مشخصات نویسندگانی (غیر از شما) که در نوشتن این مقاله مشارکت داشته‎اند را وارد کنید.
  7. چکیده مقاله خود را بین 150 تا 200 کلمه تنظیم کرده و هم فارسی و هم انگلیسی وارد نمایید.
  8. کلید واژگان مقاله خود را هم فارسی و هم انگلیسی وارد نمایید. تعداد کلید واژگان باید بین 3 تا 6 کلمه باشد.
  9. موضوعات مرتبط با مقاله خود را از لیست انتخاب نمایید. اگر موضوع مقاله شما در لیست نبود در کادر زیر، آن را ذکر نمایید.
  10. اگر توضیح خاصی در مورد مقاله دارید، در این قسمت ذکر نمایید.
  11. در این قسمت در صورت تمایل مشخصات داور پیشنهادی خود برای داوری مقاله‎تان را وارد نمایید. پیشنهاد داور، اختیاری است.
  12. در این قسمت باید فایل‎های مقاله خود را ارسال نمایید. ابتدا نوع فایل (فایل‎هایی که در قسمت فرمت مقالات به آنها اشاره شد) را انتخاب کرده و فایل مربوطه را همراه با توضیحات احتمالی ارسال نمایید.
  13. در این قسمت همه اطلاعات مقاله شما ظاهر می‎شود. مطالب را بررسی کرده و در صورت صحت گزینه ارسال مقاله را انتخاب کنید. کد مقاله خود را حتماً یادداشت نمایید.

با انجام مراحل بالا مقاله شما در سایت ثبت شده و به اطلاع سردبیر می‎رسد. مقاله شما در اولین فرصت در هیأت تحریریه بررسی می شود. در صورت تأیید هیأت تحریریه، مقاله برای داور ارسال می‎شود. هر تغییری در خصوص مقاله شما، در صفحه شخصی شما مشخص می‎شود. لذا، با مراجعه به صفحه اختصاصی خود می‎توانید از وضعیت مقاله خود مطلع شوید.